Loading color scheme

26 timer I bus til iguazu falls

Efter have set hele Rio tog vi bussen fra Rio til Iguazu Falls i argentina. Det har været en lang tur på 26 timer.

Inden vi kom på bussen, mødte vi et andet dansk par, Morten og Ida. Vi fandt ud af, eller rettere sagt Morten fandt ud af at jeg var dansker, pga. mine mange problemer med at bestille et par burgere på Spansk.

Turen i bus skulle kune have taget 22 timer, men desværre kom chauføren i lidt problemer da døren ikke kunne lukkes undervejs, og heldigvis ville han ikke bare køre videre ;-) Så vi kom over i en anden bus efter meget ventetid, for at finde ud af at der ikke var plads nok til alle. Efter lidt tid igen fik vi endnu en bus, med plads nok til os alle, og nu gik turen igen videre til Iguazu Falls. Det tog lidt ekstra tid, men herovre skal man virkelig have tålmodighed, ellers kommer man ikke ret langt.

Vi havde desværre ikke fået bestilt Hostel, men det var vi nu også glade for, da vi nu kunne se om der var noget ledigt hvor Morten og Ide skulle bo. Det var der dog desværre ikke da vi spurgte i receptionen, og vi gik videre ned af gaden for at finde et sted at bo. Men da vi kom ud af det første sted som var for dyr, så vi lige Morten lede efter os, og det vidste sig så, at de havde fået et dobbelt værelse med 4 senge, og der måtte vi gerne bo. Vi tænkte først at det var lidt mærkeligt de ikke havde sagt det i receptionen, men pyt,,, nu lykkedes det jo :-)

DAGEN HVOR VI SKULLE SE DE FANTASTISKE IGUAZU FALLS

Man kan se Iguazu Falls fra to sider, vandfaldene ligger nemlig lige på grænsen mellem Argentina og Brasilien. Vi besluttede os for at tage afsted til den argentinske side den første dag alle fire. Vi havde en kanon hyggelig dag samt en meget lang dag. Det er nemlig en naturpark som er kæmpe stor, så man får meget hurtigt gået meget langt. Men det var det hele værd,,,, Iguazu Falls er helt fantastiske og smukke. Det kan på ingen måde beskrives med tekst eller billeder hvor flot det er, det skal opleves.

Til aften tog vi ud for at spise på en god restaurant, vi havde fået anbefalet en rastaurant af en dansker som vi mødte hernede, og den var virkelig god. Vi fik alle en STOR rød bøf med alt til, for kun 100 danske kroner, kan det bliver bedre. Anni nuppede en panneret kylling som fyldte en hel tallerken, men vi spiste alle op :-D

Næste dag tog vi så over grænsen for at se vandfaldene fra den Brasilianske side, og det var lige så smukt. Deres park var noget mindre men meget lang, så der skulle vi køre i bus for at nå frem. Fra brasiliens side, får man det helt store overblik over alle vandfaldene og det var rigtig flot. Men det var nu alligevel den bedste oplevelse at stå ved siden af dem på den Argentinske side.

Vi har det rigtig godt herovre og nyder hver eneste dag. I dagr det den sidste dag vi har ved Iguazu Falls, og dagen i dag er der blevet arbejdet og ja, skrevet dette indlæg. Vi ved ikke hvornår vi igen får internet, men håber det bliver tirsdag eller onsdag. I morgen skal vi nemlig med bus igen i godt 30 timer, det er dog heldigvis en luksus bus med fuld forplejning :-)