Loading color scheme

Fed fisketur efter wahoo og tun ved galapagos

At fiske ved Galapagos har virkelig været en stor oplevelse, masser af store fisk og lange fights :-) Anni havde det dog lidt dårligt under noget af turen, men hun fik da også en ordenlig en på krogen :-)

Vi startede tidligt om morgen 06:30 med morgenmad og sejlede ud af havnen klokken 07:15. Der var 2 timers sejllads til den ø hvor vi skulle fiske, og vi havde knap nok nået at få krogen ud, inden linen løb, og det var Anni stang, så nu måtte hun i gang som den første med at kæmpe. Det blev til en rigtig flot sort tun, den røg dog ud igen da man ikke spiser eller kan sælge kødet, da det er sort.

De næste to timer hæv vi den ene fisk op af vandet efter den anden, Anni havde dog fået det lidt dårligt, da der er var mange bølger, så Samuel og jeg, fiskede for hende ;-)

Herefter fik vi middagsmad, kaptajnen lavede ceviche med en af de fisk vi havde fanget. Det er tomat, løg, olie og rå fisk, og det smagte hamrende godt med frisk fisk. Anni skulle ikke have rå fisk, så hun fik lidt kiks med chokalade og nogle chips i stedet :-)

De var ikke så store som vi gerne ville have dem, og Sam (Samuel) fangede de to største, eller det vil sige jeg havde en stor på krogen, men der var lige pludselig en haj som tog fat i den og løb ud med linen, og derefter kom der en søløve og tog lidt mere, så da jeg fik den op, var der kun en halv stor fisk tilbage;-) Derefter var det som om at fiskene gik i hi. I 3 timer havde vi kun to hug, men vi fik ingen med op, så det var en lang middag. Vi sejlede hjem af og jeg må indrømme at jeg var lidt trist,,, for jeg ville jo have en lang fight med en ordenlig basse!

Det skal lige siges at når man glemt olie til maden ude midt på havet, så kan man bare sejle hen til nærmeste båd, og bytte 2 liter cola med en halv liter olivenolie, bare hvis du nogen sinde skulle få brug for det ;-)

Lige inden vi kom tilbage til havnen  ville vi lige give det en chance mere. Vi fiskede i 29 minutter uden noget held, og havnen kom tættere og tættere på, lige da jeg havde sagt,, "nå det var nok det" løb min line ud,, og den løb virkelig ud. Da jeg tog stangen kunne godt godt mærke at det var en ordenlig fisk og kampen tog 9 minutter,, og ja, det var faktisk ret hårdt, men ufattelig fedt :-)

Så turen endte med at være lige som den skulle være, med to store Wahu på kroen og en kæmpe Yellow finned Tuna på 20 kg. Yeahhh :-D Alt i alt blev det til 10 fisk på over 10 kg stykket.

Vi beholdte 3 fisk, og besætningen fik resten. Den ene fisk gik til Phillipe vores bedste ven på Galapagos som ejer det hostel vi bor på, da han havde brugt to dage på at skaffe udsættelse på vores flybilletter så vi kan blive på Galapagos lige indtil vi skal hjem den 23/4.

De sidste to fisk grillede vi om aftanen i baghaven hos ham der havde arrangeret turen, fantastisk fiskedag, og fantastisk spisefisk :-)